Telia logo - Telia

Bredband, TV och telefoni genom Telia

Föreningen har ett gruppavtal med Telia gällande bredband, TV och telefoni och ingår i din månadsavgift.

Detta ingår i gruppavtalet:

  • Bredband med en hastighet upptill 1000 Mbit/sekund (från april 2024) och en trådlös router.
  • TV-paket Lagom, en trådlös TV-box samt Telia Play (vilket innebär att du kan streama ditt TV-innehåll både hemma och I hela EU/EES). Se aktuellt TV-utbud här.
  • Telia Telefoni (IP-telefoni alternativt Hemtelefoni via mobilnätet)  

 Beställning av ny utrustning

Från april 2024 har du möjlighet att beställa en ny router respektive en ny trådlös TV-box via Telias kundtjänst tel. 020-20 20 70 (val 1, aktivera) för att kunna utnyttja den prestanda som erbjuds. Till skillnad från tidigare är det Telia som äger den nya utrustningen och du är personligen ansvarig för den.

Ursprunglig utrustning (en router och en TV-box/lägenhet) tillhör föreningen och går fortsatt att använda om du väljer att inte beställa ny utrustning. Om du använder IP-telefoni och vill fortsätta använda den ska du inte beställa en ny router.

Trygghetstelefon

Om du har en trygghetstelefon kopplad till IP-telefoni så uppmanas du att kontakta din leverantör av trygghetstelefon innan beställning och installation av ny router. Detta för att säkerställa trygghetstelefonens funktion.

Hemtelefon via Mobilnätet

Vid beställning av en ny router byts den existerande IP-telefonin till Hemtelefon via mobilnätet. Då får du ett SIM-kort från Telia som du använder antingen i en mobiltelefon, och samtal rings då via mobilnätet men till ett fast telefonnummer. Ring till Telias kundtjänst (se tel nr ovan) för att få mer information.

Support

Vid behov av support vid installationen av den nya utrustningen kontakta Telias support,
tel. 020 – 20 20 27. Telefontider: mån-fre kl 08.00-19.00, lördagar kl 09.00-17.00.